tomato

ik laat jullie zien hoe je een lip scrub maakt tegen schilfertjes.

Meestal heb je dat je in de winter hele droge lippen en veel schilvertjes. Maar ik had vandaag ook een beetje droge lippen gekregen en schilfertjes. Na mijn zelf gemaakte lippenbalsem gebruikt te hebben waren mijn lippen niet meer droog maar de schilvertjes waren er nog steeds. Ik heb nooit schilvertjes behalve in de winter dus ik besloot maar een scrub te maken er tegen:

wat je nodig hebt:

– vaseline

– suiker

– een houder waar je het in doet

dit is wat je dus in presiepen nodig hebt maar je kan nog altijd een kleurtje en geurtje toe voegen dan heb je nodig:

-beetje rode lippen stift

– geur olie of aroma

PicMonkeyA Collage

1. doe vaseline in de kom zo veel dat je denkt dat in je potje past

2. doe wat rode lippenstift

PicMonkeyb Collage

3. roer tot dat die roze is als je rood wilt doe dan meer lippenstift er bij

4. wanneer je roert laat wat heet water koken in een pan

met dat water doe je au dain marie met de lipbalsem

(leg ik uit op mijn candy bark post)

PicMonkeyc Collage

4. nu dat die gesmolten is kan je de smaak er bij doen ik doe wat vanille aroma erbij

5. doe het nu in je potje en laat het snel af koelen in de vrieze (of koelkast)

IMG_2978

6. haal het uit de vriezer wanneer die afgekoeld is en pak je suiker en een tandenstokker.

7. roer het verzichtig door elkaar en doe elke keer ietsje meer suiker er bij tot dat je een fijne scrub heb.

zo simpel is het en nu heb je geen last meer van schilfertjes. Dit is heel handig voor in de winter en herfst wanneer het wat kouder is en je lippen droger zijn. Alle spullen heb je zeker in huis en het is handig als je niet makkelijk een lippen scrub kan kopen.

groetjes kimparkje 😛

laat een comment achter vergeet niet te liken en volg me voor meer posts!!!

Geef een reactie

