ATTENTIE!!! voor kokos lief hebbers!!!

IMG_2597

Want dan hou je zeker ook van kokosijs!!!

Ik heb deze zomer vaak ijs gemaakt. Want thuis heb ik een itilians ijs boek. Ik kiwi en aardbeien ijs gemaakt van natuurlijke producten en dat is natuurlijk het lekkerst dan all dat kunstmatisch prut. Maar deze keer wou mijn vader dat kokos ijs zou maken, zelf houd ik niet van kokosnoot maar ik besloot het maar te maken.

Er stond geen kokos ijs in de recepten boek maar ik heb het opgezocht op internet (waar het totaal niet duidelijk stond dus ik maak het mijn eigen recept)

IMG_2430   wat je nodig hebt:

  • 200 gram geraspte kokos
  • een vanille stokje
  • 400 milliter melk (of nog meer op het einde)
  • 100 milliter slagroom
  • 2 eierdooiers
  • 100 gram suiker

stap 1: meng de eierdooiers met de suiker

stap 2: snei de vanille stokje open en schaap de vanille met de 200ml melk

stap 3: doe alles behalven de slagroom in een kom (maar nog niet de andere helft van de melk)

IMG_2436

stap 4: verwarm het geheel au bain marie en voeg elke keer wat melk toe to het een warme pap wordt.

stap 5: zeef het geheel en laat he af koelen.

stap 6: doe het in de ijs machine (wij hadden het niet gezeefd maar dat raad ik wel aan)

IMG_2440

stap 6: nu dat het geheel vat minder slap is doe het in je houder en stop het in de vriezer, na een dag is je ijs hard genoeg om te eten.

IMG_2444

zelf houd ik niet van koko’s maar toch vind ik de ijs lekker maar ik vond de aardbeien ijs het beste en daarna de kiwi ijs ik houd gewoon meer van vruchten ijs dat noten ijs maar hazelnoot ijs vind ook leker 🙂 !

groetjes kimparkje:P

Een gedachte over “ATTENTIE!!! voor kokos lief hebbers!!!

Geef een reactie

